STOCKHOLM

Vi tog båten vid sju och kom fram kvart över tio. Åkte till globen direkt. Gick i gallerian i bara en halvtimme sen var klockan redan kvart i tolv. Så vi gick till globen direkt. Köpte en korv som lunch sen gick vi runt och kollade lite.
Man kunde vara med om utlottning av innebandyklubbor. Då fick man en klisterlapp med ett nummer på och så skulle man sätta den på tröjan. Sen skulle man hitta någon med samma nummer. Så det kunde ju vara vem som helst. Jag hittade inte min vän :( men Moas vän hittade henne. Haha, jätte kul! Men de vann inte!



När vi kom in i globen så var det inte sjukt mkt folk men jo, det var väl ganska mycket folk. Runt 10 000! Så först damernas final. Vad inte superdrag i publiken precis. Men det var jätte roligt ändå. Trodde faktiskt IKSU skulle vinna över rönnby men nej. Blev ganska tråkig match till en början. 1-5 till rönnby efter 2 perioder. Men IKSU kom igen och då blev det genast mycket roligare. Fast tråkigt att en final avgörs i straffar!



Under pauserna satt jag mest bara och kollade på den minimala underhållningen de hade. Tänkte hur svårt det måste bli om man skulle ha ''bollkast-tävling'' som Endre brukar ha.. lite jobbigt va?

Sen kunde man också gör egna löpsedlar hos expressen som var i globen. Då kunde man skriva vem man hejade på elelr helt hegna roliga saker. Såg några som hade gjort de så belv sugen på att göra det. Jag och Moa hittade dit men det var för lång kö så struntade i de. Men på tillbala vägen till våra platser så hittar vi det här....



Tydligen inte bara vi som hoppas! ;)



Däremot var det mer drag under herrarnas match. Då blev det helt plötsligt 13000 pers i globen! Men det var roligt. Fick mig en jäkligt pratglad gubbe brevid mig och han snackade hela pauserna med mig. Lite läskigt men han var väl snäll.. Slutade iallafall med att Storveta vann över Täby. Och, gubben brevid hejade då på det vinnande laget och jag fick hans keps som det står storveta på. Sen sa jag nog lite taskiga saker om IKSU eftersom de slog ut Endre. Och han kände då Frida Eriksson från IKSU (tror hon hette så;)) hoppsan!



Sen när allt var slut då tog vi oss till bilen. Klarade oss utan parkeringsböter och åkte mot nynäs. Båtresan var lite jobbig, var grymt trött! Ändå gick jag inte å la mig direkt när jag kom hem. Men jag hade det roligt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag läste allt:D

2010-04-18 @ 14:21:55
URL: http://josefinejohanssonn.blogg.se/
Postat av: Anna

Gaaasch....jag med! ;)

Här är tecknet på det:

1. Tråkigt att du inte hittade din vän. Kul att moa gjorde det.

2. tråkigt med lite drag i publiken.

3. jo, det hade varit roligt med bollkastningen.

4. Jag hoppas också!

5. roligt att det kom fler folk till herrarnas match.

6. kul med gubbe. kul med keps.

7. klantigt att snacka skit om frida eriksson.

8. bra att ni inte fick p-bot.

8. kanoners att du hade det roligt!



hahah ;) :D:D:D:D <3

2010-04-18 @ 18:24:15
URL: http://annaamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0